VCDS-palvelut

Käytössämme olevan VCDS:n avulla saat meiltä VAG-konsernin ajoneuvoihin vikakoodi- ja koodauspalvelut. Sen avulla on mahdollista mukauttaa autoasi, lisätä varusteita jälkikäteen (retrofit) ja tehdä tarkkaa diagnostiikkaa juuri VAG-konsernin ajoneuvoista.


  • Adaptointi eli sopeutus
  • Komponenttitestit
  • Huoltomuistuttimen nollaus
  • Huoltovälin muuttaminen
  • Koodaus 
  • Varusteiden lisääminen (peräkoukku, ratin päivittäminen yms.)
  • Vikakoodien lukeminen


VCDS-palvelut voidaan tehdä Karjasillalla, asiakkaan luona tai vaihtoehtoisesti joissain tapauksissa erikseen sovittavassa paikassa esimerkiksi kaupan pysäköintialueella. 



tehtyjä asiakastöitä:



  • Volkswagen Golf 2006: Ajoneuvo ollut virrattomana useamman kuukauden ja varusteet hävinneet väylästä. Asiakas kertoo ettei mittaristossa pala missään vaiheessa ABS-valoa, joten ajoneuvo ei tule läpäisemään katsastusta. --> Ajoneuvo saatiin kuntoon VCDS-koodauksella


  • Skoda Superb 2016: TPMS-valo palaa mittaristossa, rengaspaineita ei voi lisätä ajotietokoneeseen. Ajoneuvoon on vaihdettu ABS-yksikkö joka antaa vikakoodiksi Eeprom-vikaa. --> Sopeutus VCDS:llä ja vika poistui


  • Audi A4 2008: Asiakas vaihtanut ilmastoinnin läppämoottorin, joka ei toimi vaihdon jälkeen --> Sopeutus VCDS:llä


  • Audi A6 2012: Asiakas asentanut peräkoukun ajoneuvoon ja kytkenyt perävaunupistorasian mutta valot eivät syty perävaunuun vaikka johto on kytkettynä --> Perävaunuyksikön lisääminen varustelistaan ja koodaus VCDS:llä


  • Volkswagen Transporter T5 2015: Asiakas asentanut peräkoukun ja perävaunupistorasian, ja haluaa koodauksen VCDS:llä --> Koodauksella kuntoon


  • Skoda Octavia 2011: Asiakas haluaa takalasin automaattisen pyyhinnän pois ja lisäksi saattovalot sekä kääntymisvalot. --> Koodaus VCDS:llä


  • Volkswagen Sharan 2011: Autoon on vaihdettu korjaamolla uusi kellojousi, ja ratin näppäimet eivät enää toimi --> Koodaus VCDS:llä


  • Audi A2 2005: Korjaamolla tehty huoltotöitä jonka yhteydessä käytetty akunkengät irti. Ajoneuvo unohtanut tämän jälkeen kääntymiskulma-anturin kalibroinnin (G85), ja yleistesteri ilmoittaa ettei kalibrointia ole. Korjaamo tilaa asiakkaalle käytetyn kellojousen ja viikset (vilkku ja pyyhkijänviiksi), mutta ajoneuvo ei tule kuntoon. Korjaamo ei saa autoa kuntoon ja asiakas ottaa yhteyttä ongelmansa kanssa.  --> Vaihdetaan alkuperäiset osat ajoneuvoon takaisin ja tehdään ratin kääntökulma-anturin kalibrointi VCDS:llä


  • Lukuisia muita!




mitä vcds on?


VCDS on VAG-konsernin ajoneuvoille kehitetty monipuolinen työkalu. Sen avulla voidaan niin lukea vikakoodeja, testata komponentteja, koodata ja mukauttaa autojen ominaisuuksia. Se on yhteensopiva Audin, Seatin, Skodan ja Volkswagenin kanssa.


Vikakoodien lukemisessa VCDS osaa antaa tarkan vikakoodin. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää kellojousen tapausta, jossa yleistesterillä usein saadaan vikakoodiksi pelkkä kellojousi. VCDS osaa kertoa kellojousen lisäksi että siitä puuttuu perusasetukset, jotka voidaan VCDS:llä asettaa. Yleistesterin vikakoodin perusteella vaihdetaan uusi kellojousi, mutta vika ei poistu. Yleensä tässä vaiheessa nostetaan yleistesterin kanssa kädet pystyyn, eikä asiakas saa autoansa kuntoon.


Adaptoinnilla eli sopeutuksella voidaan ajaa mm. rajat ilmastoinnin läppämoottoreille, kaasuläpälle ja monelle muulle laitteelle. Tämä on tarpeellinen toimenpide uuden muun muassa läppämoottorin vaihdon yhteydessä, sillä ilman sopeutusta uusikaan läppä ei toimi.  Sopeutuksen avulla voidaan myös tehdä vaihdelaatikolle opetusajo, jolloin sen toiminta muuttuu sujuvammaksi.


Koodauksella voidaan mukauttaa ajoneuvon toimintaa, lisätä varusteita ja kertoa autolle että on vaihdettu uusi akku. Akun osalta tämä on tärkeää koska auto säätää koko elektroniikan toimintaa sen tiedon varassa, jonka ikäiseksi se luulee akkua. Pahimmillaan virtaa säästetään ja toimintoja karsitaan pois käytöstä, kun auto luulee että akku on käyttöikänsä lopussa.


Auton toimintojen mukauttaminen voi olla vaikkapa takalasin pyyhkimen automaattisen pyyhinnän poistaminen, mittariston neulojen ajaminen ääriasentoon (Needle swipe) ja takaisin sytytysvirta kytkettäessä, saattovalojen palaminen ovet lukittaessa. Mukautusten mahdollisuus vaihtelee auton vuosimallin mukaan.

  

Uusien varusteiden lisäämissä yksi yleisimmistä on vetokoukun asentaminen autoon. Nykyaikaisissa väyläsähköllä ohjatuissa autoissa perävaunupistorasian asentamisessa ei riitä pelkkä johtojen kytkeminen, vaan se on lisättävä auton varusteisiin koodaamalla. Myös vakionopeussäädin voi puuttua autosta ostettaessa se käytettynä, ja senkin lisääminen onnistuu koodaamalla. 

 

 Varusteiden lisäämisestä jälkikäteen autoon käytetään myös englanninkielistä termiä retrofit.


VCDS:llä voi myös lukea ajoneuvon tuottamaa anturitietoa diagnostiikan tueksi, kuten abs-vian etsinnässä renkaiden pyörimisnopeustieto joka renkaalta helpottaa vianetsintää.




Huoltosi ei tee tehonlisäyksiä eikä poista käytöstä hiukkasloukkuja.


#VCDS #vcds #vcdskoodaus #VCDSkoodaus #adaptointi #sopeutus #retrofit #VCDS-kotona

liikkuvaa palvelua

Vikakoodien lukeminen ja koodaus myös luonasi. Huollot teemme tiloissamme Haukiluomassa.

vikakoodit sähköisesti

Toimitamme autosi vikakoodit  sähköpostiisi.

Takuu

Vikakoodien lukemisessa ja koodauksessa veloitamme vain onnistuneesta työstä!

Yksilöllistä palvelua, ammattitaidolla tehtynä.